For the love of mouth: Pacinta cu pere


 Ma tot gandeam ce sa mai impart cu voi si tot cautand, am dat peste ceva poze de dinainte de Craciun, asa ca va servesc cu ceva dulce.

Placinta cu pere si scortisoara

Ingrediente:
–  o foaie de placinta
–  2-3 pere
–  o lingurita cu scortisoara
–  esenta de rom
–  3-4 linguri cu zahar
–  unt, apa

Ustensile:
–  tava pentru placinta (rotunda, ovala sau orice alta forma)

Instructiuni:

Trebuie sa taiati foaia de placinta pe masura tavii. Eu am luat tava mea si am presat-o cu marginea pe aluat ca sa imi iasa forma exacta si apoi am taiat un cerc mai mare cu cativa centimetrii ca sa imi iasa forma la aluat. Am uns tava cu putin unt si am aranjat aluatul.

Am taiat si curatat perele si le-am pus intr-un castron. Am amestecat zaharul, scortisoara, esenta de rom si cateva linguri de apa si am turnat amestecul peste feliile de pere. Am amestecat bine (cu grija sa nu le facem piure) ca sa se acopere cam toate feliutele si apoi le-am pus in tava cu aluatul si le-am mai aranjat putin sa fie asezate uniform si am turnat peste ele ce mai ramasese in castron (zahar, apa, scortisoara).

Am pus tava la cuptorul deja incins cam o jumatate de ora (depinde de cuptor).

This slideshow requires JavaScript.

Pofta buna!

P.S.

Cu resturile de foietaj am mai facut niste piscoturi/fursecuri/prajiturele sau cum vreti sa le ziceti: am framantat resturile cu zahar pudra si un praf de sare. Am intins din nou coca si am taiat cu forme. Le-am dat si pe astea la cuptorul deja incins si am mai facut de niste crontanele.

Nu uitati de giveaway: Romantic or ROCKmantic?

Comments
12 Responses to “For the love of mouth: Pacinta cu pere”
  1. RoCoco says:

    arata delicios!!!!

    Like

  2. Trabook says:

    Ma, ce foi de placita? Zi-mi si mie pentru ca atunci cand facem placinta (de regula cu mere, scortisoara si stafide) facem noi aluatul si il tinem la congelator. Desi iese excelent ca doar e aluat facut in casa, vreau sa stiu ce folosesti tu pentru ca nu am idee daca ma pui la raionul cu foi de placinte ce sa iau. Stiu doar ca foile pentru placinta (aia clasica) sunt alea care ies ca foietajul si nu merg la reteta asta. Pls help? 😀

    Like

    • Gabi says:

      eu am folosit aluat foietaj(sunt cate 2 bucati).e format tot din foi suprapuse.dar nu ca cele de placinta (de le poti separa una de alta).aluatul foietaj, pus in cuptor iese precum pateurile pufoase de la fornetti.poti sa il intinzi (dupa ce se mai dezgheata) dar nu sa il presezi (nu tare – pt. ca altfel nu se mai infoiaie(va fi crud in locurile respective) .nu se lasa la cuptor mai mult de 30 min.preferabil 20.succes! 😉

      Like

    • Gabi says:

      foc mediu 😀

      Like

    • Ada says:

      Sincer nici nu mai stiu de care am luat atunci, cum se numea produsul. Oricum e exact asa cum iti zise Gabi: nu se desface in foi de la inceput, insa cand creste in cuptor incepe sa para a foietaj din ala ca la pateuri. Eu le iau fie din Bila, fie din Kaufland, din raionul cu legume congelate si scrie pe ele “foietaj pentru placinta”.
      O data am luat dintr-ala care se separa in foi de la inceput si nu mi-a iesit asa buna. Deci pe ala nu il recomand. Aluat facut in casa pentru placinta nu stiu sa fac, asa ca…

      Like

  3. Ada says:

    Gabi :

    al meu, in drum spre supermarche , s-a intalnit cu un prieten de-al nostru.cand a aflat ca iar gatesc ceva bunut, a venit si el , sub pretextul “sa-mi dau cu parerea si de data asta” :) ) .am scos bunatatea din cuptor.desi inca nu se racise, a facut cum a facut de si-a luat singur o bucata.iese din bucatarie,cu bucata aburinda , si cu vocea tremuranda si ochii inchisi : “…mmmmmmm…e nectaaar…” =)) aaaam zis ca lesin de ras.

    concluzia : miroase demential si a iesit excelenta (avem si verdictul unei a 3a persoane). saru-mana de reteta si cand mai ai vreo pofta, impartaseste si pe aici :*

    Vai! Nici nu sti cat ma bucur ca v-a placut. Sa va fie de bine si te mai astept pe aici si mai ales cand mai “pregatesc” cate ceva.

    Like

  4. Anca Gheorghita says:

    ce bine arata …mmm

    Like

  5. Gabi says:

    al meu e deja spre supermarket dupa pere 😀 o sa spui ca sunt nemiloasa sa-l trimit pe-o vreme ca asta, dar cand si-a aruncat nasu-n laptopul meu si a vazut la ce salivez…s-a dus singur :))

    Like

    • Ada says:

      :)). O sa vedeti ca e si foarte buna. La noi nu a rezistat nici macar o ora. Pofta sa aveti!

      Like

      • Gabi says:

        al meu, in drum spre supermarche , s-a intalnit cu un prieten de-al nostru.cand a aflat ca iar gatesc ceva bunut, a venit si el , sub pretextul “sa-mi dau cu parerea si de data asta” :)) .am scos bunatatea din cuptor.desi inca nu se racise, a facut cum a facut de si-a luat singur o bucata.iese din bucatarie,cu bucata aburinda , si cu vocea tremuranda si ochii inchisi : “…mmmmmmm…e nectaaar…” =)) aaaam zis ca lesin de ras.

        concluzia : miroase demential si a iesit excelenta (avem si verdictul unei a 3a persoane). saru-mana de reteta si cand mai ai vreo pofta, impartaseste si pe aici :*

        Like

  6. Gabi says:

    mmmm bunantate…. =p~

    Like

Lasa un raspuns