Sa ne facem unghiile?


Cum nu am nimic mai interesant despre ce sa vorbesc, m-am gandit sa-mi fac unghiile. Oricum aveau nevoie de putina atentie (saracele!), mai ales ca, de cand m-am intors de la mare, o singura data am reusit sa imi rup cateva minute si pentru ele, doar cat sa le scurtez pe cele rupte si sa le dau cu putin lac.

Cam asta e ritualul pe care il repet de fiecare data cand imi fac unghiile si sunt foarte multumita de rezultate. De obicei imi tin unghiile putin mai lungi decat o sa le vedeti in continuare, dar de data asta a trebuit sa le tai foarte aproape de patul unghiiei pentru ca aveam vreo trei rupte si aratau foarte ciudat la lungimi diferite.

Pe langa arsenalul de mai sus, am folosit si dizolvant cu acetona de la My Body (se gaseste in Billa si este foarte bun), masca pentru fata Apidermaliv pentru hidratarea cuticulelor si sapun lichid tot de la My Body, intre etape, ca sa “mentin suprafata de lucru” foarte curata.

1. Cuatarea   –   Cu acetona si dischetele de vata mi-am curatat bine unghiile de lacul de dinainte si de sclipici. Am insistat pana s-a luat si ultima bucatica de sclipici. Nu sunt foarte brutala cand imi curat oja de pe unghii, dar tin discul de vata presat pe unghie pana cand se inmoaie sclipiciul ca sa se duca mai usor. Am vazut pe la alte fete si varianta cu degetele invelite in staniol, dar mi se pare prea mare bataie de cap si oricum nu cred ca e mare branza sa tin bucatica de vata 20 de sec. pe unghiile. M-am spalat pe maini cu sapun.

2. Cuticulele   –   Mi-am desprins cuticulele de pe unghie si le-am impins. Nu am betisoare speciale, dar folosesc partea mai lata a pilei cu nr. 4 (din poza de mai sus).

De ceva vreme nu imi mai tai cuticulele, dar de data asta am fost nevoita pentru ca se crapasera, crescusera mult prea mari si cum mi-am si neglijat rau de tot unghiile in ultima vreme, starea generala nu era tocmai buna, dupa cum se poate vedea si in poze. Am folosit forfecuta pentru cuticule, cea cu varful subtire (nr. 5 in imaginea de mai sus). Dupa am aplicat masca de la Apidermaliv despre care am povestit aici.

3. Forma   –   Mi-am dat forma folosind numai pila cu numarul 3 (no name) din prima imagine. Este o pila dura, care scurteaza unghia imediat. Am pilit perpendicuar pe varful unghiei pana am ajuns la lungimea dorita si apoi paralel cu lungimea unghiiei pentru laterale. La pasul asta nu e nevoie de multa atentie, unghiile raman aspre si agata, dar le finisez mai tarziu.

4. Finisare   –   Pila cu numarul 4 (ebelin) am folosit-o ca sa imi nivelez suprafata unghiei. Eu nu am unghiile foarte drepte, mai ales cele de la degetul mare par sa aiba valuri daca sunt privite din profil si simt nevoia sa le indrept. Daca aveti unghiile drepte nu e nevoie sa faceti asta, insa pe mine ma deranjaza. Daca faceti si pasul asta, NU EXAGERATI! Nu trebuie sa apasati cine stie cat de tare sau sa piliti unghia pana ajungeti la deget. Scopul e sa mai ramanem cu unghii. Putin la suprafata, cat sa nu subtiem prea tare unghia, dar destul cat sa ramana neteda si sa se mai duca si ultimele pielite incapatanate. Tot acum am folosit si pila cu nr. 6 pentru a-mi uniformiza varfurile unghiilor si colturile. Pila asta este din metal si are o parte foarte fina. Unghia o sa ramana mata, iar oja/lacul de baza o sa adere mai usor si o sa se mentina mai mult. M-am spalat pe maini cu sapun ca sa scap de toate uleiurile de pe unghie. Lacul adera mai bine la unghia curata.

5. Lacul de baza   –   Eu folosesc baza pentru albire de la S-he Stylezone, care e in principiu un lac de unghii putin opac, laptos si estompeaza pigmentarea de sub unghie, iar oja se vede mai bine. Stratul de baza mai protejaza unghia si de efectul ojelor, cele inchise la culoare in mod special, care tind sa ingalbeneasca.

6. Culoare   –   De obicei aplic oja in doua straturi si am grija ca primul sa fie foarte subtire, chiar daca acoperirea nu este uniforma. Trebuie doar sa lase o urma de culoare. Al doilea strat uniformizeaza culoarea. Nu imi plac ojele cu consistenta groasa pentru ca tot timpul straturile imi ies prea groase, oja se usuca greu, ma ating de ceva si imi raman urme sau pur si simplu incepe sa sara pe la varfuri. Cel mai rau e cand mi se decojeste de-a dreptul de pe unghie.

7. Lacul de protectie   –   Lacul de protectie (incolor), lacul matifiant sau orice alt lac pentru unghii, ajuta oja sa reziste mai mult timp pe unghie. Eu am folosit un lac de la Rimmel London “I Love Lasting Finish” in culoarea Natural cu nr. 244. Dupa ce s-au uscat toate cele, mi-am aplicat crema de maini, cea pe care o folosesc de obicei.

NOTD:

oja:   Beauty UK  culoare “Urban Jungle”

impresie:   Este o oja care tine mult pe unghii. Toate pozele au fost facute week-end-ul trecut, iar oja inca arata bine, mi-a sarit foarte putin pe la colturi, dar nu sesizabil si a rezistat la spalat vase, sters praful, bai, dusuri si nenumarate spalari pe maini. Culoarea este pigmentata si cred ca si primul strat acopera unghia destul de bine, insa eu folosesc 2. Consistenta nu este foarte groasa, iar oja se aplica frumos, fara dare sau cocoloase. Nu a facut bule. Luceste frumos chiar si fara top coat.

Comments
6 Responses to “Sa ne facem unghiile?”
  1. Roxi says:

    Ce program folosesti pentru a eticheta pozele asa de dragut?

    Like

    • Ada says:

      Photoshop. Nimici prea complicat: un cerc cu niste scris deaspra, cred ca scrisul face toata treaba. Cred ca se poate face si in Paint mai repede si simplu, dar eu am mac si nu mai am paint. 🙂

      Like

  2. cristina iacob says:

    frumos ti-au iesit!

    Like

  3. CARMEN LEAHU says:

    este un deliciu sa-ti rupi putin din timp si sa-ti faci acest ritual, ti-au iesit super, iar oja imi place.

    Like

    • Ada says:

      Multumesc frumos, desi a fost mai degraba o interventie de urgenta pentru ca aveam atat de multe unghii rupte, totusi e foarte placut. Si mie imi place oja, e si foarte buna, chiar nu ma asteptam sa tina aproape 6 zile.

      Like

Lasa un raspuns

