Partea a III-a: Produse care merg cu Retin-A


Hei, hi, hello!

Pana acum v-am povestit despre tipul meu de ten, despre problemele pe care le-a avut si despre experienta cu Retin-A. Acum o sa vorbesc putin despre ce alte produse am mai folosit pentru curatare si hidratare. Nu o sa ma leg de produse de machiaj, in primul rand pentru ca am cam evitat sa imi incarc fata si in al doilea rand pentru ca nu ajuta cu nimic tenul, mai degraba astupa porii. Nu zic ca nu m-am machiat deloc, dar am folosit minimul de produse.

De cand am inceput tratamentul cu Retin-A, mi-am schimbat si rutina zilnica de curatare a fetei. Nu o sa insist asupra a ce face fiecare produs in parte pentru ca nu vreau sa le fac review acum, dar daca va intereseaza vreunul anume, puteti sa imi ziceti in comentarii si o sa fac alt post separat. Acum vreau doar sa va povestesc putin despre ordinea in care le-am folosit.

click pentru marire

In fiecare dimineata si in fiecare seara in care nu am folosit Retin-A, mi-am curatat fata cu sapun cu sulf Ortos. Nu am poza pentru el pentru ca e deja consumat cam jumatate, iar cutia nu o mai am, dar se gaseste la farmaciile naturiste, la plafar, probabil in farmaciile normale si costa numai 5 lei. Pe cutie nu se dau foarte multe indicatii despre ce efecte are, doar ca regleaza seboreea (deci activitatea glandelor sebacee), ceea ce si face.

In serile in care mi-am aplicat Retin-A, am folosit gelul pentru curatare de la Herbosophy (review aici).

Imediat dupa ce mi-am uscat fata, de fiecare data, am folosit apa termala La Roche-Posay. Sincer nu stiu daca a avut vreun efect, o folosesc de cateva luni si nu m-a uimit in vreun fel. Daca face ceva pe acolo prin piele, eu nu am observat. Stiu ca apa termala e super laudata de toata lumea, dar eu cred ca se exagereaza. Ca si pret e undeva la 30 lei. Eu am luat-o la oferta cu 20 lei parca si pentru ca aveam card SensiBlu am mai primit o reducere de 11%, dar chiar si daca as mai gasi-o la reducere nu as mai cumpara-o. Poate pentru alte fete are rezultate sau efecte vizibile, dar pentru mine nu a facut nimic.

De doua ori pe saptamana, de obicei cand imi faceam baie, am folosit si scrub-ul de la Boots pentru exfoliere. Isi face treaba bine, este putin mai agresiv decat cel de la Clean ‘n Clear, doar pentru ca bobitele alea tari nu se dizolva, sunt mai mici si mai dure, dar este mai eficient (pe celalalt il foloseam zilnic si parca nu se vedea nici o imbunatatire) si parca trebuie folosit mai putin produs decat cu celalalt. Se vede ce putin am consumat in 2 luni.

click pentru marire

Pentru ca Retin-A mi-a uscat fata foarte mult, a trebuit sa ma ocup mai bine de hidratare. Cum pielea mea e mai uleioasa spre centrul fetei, incerc sa evit cremele care ar putea sa intensifice asta si mai mult; daca am de ales, prefer sa am tenul mai uscat, decat gras si sa imi apara cosuri.

In turele cand nu foloseam Retin-A, luna trecuta, am folosit crema de la Yves Rocher anti-oboseala Cure Solutions, pentru ca cea de la Herbosophy pe care o foloseam de obicei nu mi s-a parut ca o sa faca fata. Nu stiu ce sa zic despre efectul anti-oboseala, eu nu am observat nici o schimbare (nici nu am cearcane sau pungi sub ochi foarte pronuntate), dar mi-a hidratat perfect tenul: nici prea mult nici prea putin, a rezistat destul de mult efectul si nici nu mi-a iritat fata in zonele unde aveam problemele de spre care v-am pvestit aici. Produsul e pe principiu “a little goes a long way”, in sensul ca tubuletul sample-size mi-a ajuns aproape o luna si jumatate.

Pentru buze am folosit cele doua balsamuri, doar pentru ca sunt cele mai hidratante pe care le am: de la Apidermaliv (review aici) si de la The Body Shop cu mango.

De cand am terminat crema de la Yves Rocher, am trecut iar la cea de la Herbosophy matifianta (review aici); intre timp mi s-a terminat si asta si acum folosesc ceva de la Nivea, oricum tenul meu e intr-o stare buna si nu mai am probleme cu iritatii si altele.

Si acum vine momentul pe care probabil ca toata lumea il asteapta – cum arata tenul meu acum.

Pozele sunt facute in dimineata asta, cand inca nu aveam nimic pe fata, doar ce ma spalasem. Sa nu radeti de fata mea de dupa somn, par super obosita, dar ieri am fost la sala. Nu am gasit nici o poza de cand aveam chestiile super urate pe fata, dar va imaginati ca ultimul lucru de care mai aveam chef era sa imi fac poze. Eu cred ca se vede, totusi, in poze cam pe unde am avut problemele cele mai mari, dar si ca s-a curatat destul de bine fata. Mai am unele cosuri, dar sutn micute si pe cale sa se duca.

si fata mea de dupa somn

In ultima poza eu cred ca imi arata chiar bine fata, per total. Oricum eu sunt incantata de rezultat si chiar nu ma deranjaza sa ies nemachiata acum din casa.

Voi ce credeti?

Comments
5 Responses to “Partea a III-a: Produse care merg cu Retin-A”
  1. Dana says:

    Hei! ma bucur ca esti incantata de rezultate, dar cred ca ai fost o norocoasa 🙂 Stii ca sulful este unul din cei mai mari iritanti, alaturi de alcool, camphor, menta si parfum. Apoi, pentru pielea acneica, se recomanda ca exfolierea sa fie evitata.
    In legatura cu apa termala, eu am observat ca ma ajuta sa reduc roseata foarte repede cand nu ma pot abtine sa nu-mi “zgarm” cate-o pustula :”> Oricum, am inteles ca ar contine nitrogen si ca ar exista alternative mai bune pe piata 🙂 Tot de la LRP am si eu.

    Like

    • Ada says:

      Multumesc. Si eu ma bucur.
      Sa sti ca am citit pe undeva ca retin-a nu reactioneaza bine cu sulf, dar nu am avut probleme; poate la unele persoane pot sa apara iritatii.
      Chestia cu exfolierea: dupa retin-a mi s-a uscat rau tenul si se cojeau numai fulgi. Trebuia sa le fac ceva.
      Mie imi place senzatia ai de picaturi de apa pe fata, imi aduce aminte de vara – e foarte placut. Dar alte efecte nu am observat si numai pentru atat nu mi se pare ca se merita. Ce crezi ca ar fi o alternativa mai buna?

      Like

      • Dana says:

        Si mie mi se usuca fata foarte tare dupa brevoxyl si retin-a, dar evit fondul de ten/pudra/blush-ul/orice in afara de ruj/gloss sau machiaj pentru ochi, dar folosesc apidermaliv si crema hidratanta cu SPF.
        Alternative la apa termala ar fi ceaiul concentrat de musetel (desi cred ca ar trebui sa fie dozat cu atentie, intrucat pH-ul ceaiului este unul acid, spre deosebire de apa sau lapte) sau chiar apa minerala imbuteliata 🙂
        Bafta multa!

        Like

  2. Eu ma bucur ca in mare ai scapat de probleme,ca ai gasit produse care sa ti se potriveasca si iti tin pumnii sa poti elimina toti dusmanii tenului tau!

    Like

Lasa un raspuns

