Partea a II-a: Experienta cu Retin-A


Hei, hi, hello!

V-am povestit acum 2 zile despre minunile ce mi s-au intamplat pe fata in ultima vreme. Desi nu a fost poate atat de grav cum am facut eu sa sune totul, la momentul respectiv eu asa de groaznic ma simteam si stiti si voi cum e cand ne apare cate un corn in plus: parca ni se strica toata ziua, ne pierdem tot cheful si in nici un caz nu trebuie sa ne vada si alte persoane ca e prapad – exagerez … sau nu! Oricum, toata treaba aproape a trecut si sper ca monstruletii sa stea departe mai multa vreme.

Si acum sa trec la chestiile mai interesante. Am folosit Retin-A crema (nici nu stiu daca vine si sub alta forma). Ingredientul activ se numeste tretinoin si e forma acida a vitaminei A, iar crema nu contine foarte mult – numai 0.05%.Chestia asta e folosita la mai multe treburi si are si alti compusi… Eu am ales sa nu imi bat capul cu asta, dar am citit tot prospectul de doua ori si m-am lamurit ce si cum. De obicei, eu plec de la ideea ca mi se poate intampla orice de pe lista cu “chestii rele” si daca rezultatul tot ma mai tenteaza, atunci incerc, altfel zic: nu-nu!

In primele doua zile am facut-o lata. Prima seara m-am apucat eu sa ma dau frumos, cum am invatat din prospect si m-am pus cuminte la tv. In cinci minute ma furnica toata fata de imi venea sa folosesc pila sa ma scarpin si toate locurile unde ma dadusem se inrosisera si uscasera peste masura, parca erau arsuri. M-am speriat putin, dar ma asteptam la asta. Farmacista imi zisese ca pot sa o folosesc si de doua ori pe zi, daca pielea mea suporta, dar, dupa prima seara, am zis pas pentru dimineata.

Si acum sa va spun ce am gasit dimineata. Si nu! Nu erau cadouri de ziua mea, erau niste cosuri duble ca dimensiune si o gramada de alte cosuri mici care inainte nu fusesera acolo. A fost un soc, chiar daca am citit ca se intampla asa ceva, dar asta nu m-a pregatit pentru ce am vazut in oglinda. Nu o sa va descriu cum aratau, toata lumea stie cum arata un cos, nu ne ingretosam acum. O sa va spun doar atat: erau urate.

Seara nici nu imi mai venea sa imi mai dau iar cu crema, dar am zis sa ii dau totusi o sansa sa dovedeasca ce poate si m-am hotarat ca pot sa rezist inca o saptamana cu monstruletii pe fata. Am trecut iar prin ritualul de seara si tura asta, probabil ca am exagerat putin cu produsul sau ce stiu eu, dar jur ca a reusit sa ajunga peste tot pe fata. A avut efectul de dinainte: senzatia de arsura si mancarimi. Groaznic! Incepusem serios sa ma intreb de ce ma torturez singura.

Dimineata m-am trezit cu cosuri lipsa. “Unde s-au dus?” Sincer nici nu vreau sa aflu, numai sa stea acolo! Dar – evident ca a existat si un “dar” – aveam fata atat de uscata, incredibil de mult  si pielea se cojea toata numai fulgi mici. Totusi, asta a fost partea suportabila. “Ce? Cum?” Va explic imediat: la colturile buzelor, in pliurile pleoapelor de sus si la baza nasului in cutele alea am avut arusri. Nu mi-au ramas semne, dar usturau atat de rau – parca era carne vie. Am incetat sa aplic crema cam trei zile.

Dupa ce mi s-au vindecat minunile am inceput iar sa o folosesc (“Ada, esti nebuna?”) dar am evitat locurile inca sensibile. Am observat ca intre timp imi mai disparusera din cosuri. Nu am mai folosit-o seara de seara, ci cu o zi intre aplicari si totul a inceput sa fie mai bine. Probabil ca mi s-a mai obisnuit pielea cu ea. Ranile din colturile gurii le-am mai tinut un pic prin preajma, cam o saptamana asa, nu de alta dar deja ma obisnuisem cu ele si parca imi parea rau sa le zic adio – Nu! Din pacate nu am avut ce face pentru ca nu treceau.

Asta a fost totul in prima saptamana. De atunci lucrurile s-au mai schimbat si folosesc crema de aproape doua luni. Fata inca mi se mai usuca de la ea, insa nu asa de rau ca la inceput, nu mai am arsuri si am scapt de cosuri, nu de toate, dar nu mai arata ca niste vulcani si unu-doi monstruleti care imi mai apar sunt mai mult in trecere si dispar repede. Sunt multumita de rezultat si incantata de cum imi arata tenul. Parca mai bine ca niciodata.

Cred ca maine o sa va arat si ce am mai folosit pe langa Retin-A, cum imi arata fata acum si poate gasesc vreo poza de dinainte de tratament. O sa va mai povestesc un pic si despre ce alte efecte a mai avut crema.

Sper ca ati avut rabdare sa cititi postul meu imens. Cine a ajuns la sfarsit primeste o bulina aurie! Acum serios vorbind, nu o sa imi fac o obisnuinta sa scriu posturi kilometrice ca si asa vorbesc prea mult in realitate, macar aici sa ma limitez, dar ma gandesc ca tipul asta de posturi ajuta persoanele care se vor sa incerce tratamente de genul asta.

Va doresc si voua o zi cu soare si SPF,

Comments
9 Responses to “Partea a II-a: Experienta cu Retin-A”
  1. Ai scris asa de mult doar pentru a ne povesti pe larg experienta,ca sa stim la ce sa ne asteptam.Bine ca ai scapa de probleme,oricum experienta este urata!Nu am avut niciodata asa probleme,dar sotul meu da,si a folosit Brevoxyl si este multumit.

    Like

  2. Lavinia says:

    Eu am folosit Retin A si Brevoxyl o perioada si tenul meu arata minunat. Am facut in felul urmator ca sa evit dezastrul care ar fi putut fi provocat daca le foloseam in acelasi timp: am inceput cu Retin A, si dupa ce ce mi s-a obisnuit tenul cu ea, am inceput sa folosesc si Brevoxyl. O zi unul, o zi celalalt, in cantitati cat se poate de mici.
    Dupa o saptamana sau doua tenul meu arata foarte bine, apoi am folosit doar Retin a odata la 2-3 zile si Brevoxyl doar daca imi mai aparea cate un cos si doar in zona aia, nu pe toata fata.

    Am avut si eu arsuri in aceleasi locuri am folosit muuulta crema…. de corp :))… de la Neutrogena pentru piele foarte uscata si au trecut.

    Acum am inceput sa le folosesc mai des. Mi- au mai aparut cateva
    cosulete pentru ca am mai dormit machiata si nu am mai folosit Retin A o perioada.

    Eu am citit ambele posturi unul dupa celalalt, primesc doua bulinute? 😛

    Like

    • Ada says:

      Ce ma bucur ca a mers si pentru tine. Sunt curioasa cum e Brevoxyl ca am vazut ca mai multe fete il folosesc, dar parca nu l-as incerca inca, doar ca imi e frica sa nu stric cum imi arata fata acum. Poate peste inca ceva vreme in functie de cum evolueaza fata cu Retin-A.
      :)) Primesti trei bulinute, doar asa ca ma simt super generoasa asta-seara. 😀

      Like

      • Lavinia says:

        Daca nu mergea pentru mine, nu ti mai ziceam si tie:P Citisem in postul celalalt ca ai folosit un scrub. Din cate stiam eu nu prea e bine sa folosesti scrub-uri daca ai acnee. Eu acum folosesc pentru exfoliere Glyco-a . Nu pot sa iti spun cat de bun este sau nu este pentru ca de abia ce l-am cumparat . Daca esti interesata de el, iti las un comment peste ceva vreme sa iti spun cum e.

        Like

  3. Oana Vasile says:

    Buna! Si mie mi-a recomandat doctorita sa folosesc Retin-A! Si as dori sa impartesc cu tine cateva sfaturi pe care mi le-a dat ea:
    – in primul rand evita zonele sensibile (cum sunt ochii, coltul buzelor, nasul)
    – in al doilea rand mie mi-a recomandat folosirea cremei o data la doua zile, preferabil seara. Din experienta pe care am avut-o cu Brevoxyl (mi s-a descuamat fata ingrozitor) folosesc o cantitate mai mica de crema. Citind, am observat ca ai avut parte si tu de aceasta experienta neplacuta! Iti recomand ca in urmatoarele zile sa nu mai folosesti retin-A pana se reface fata. Iti recomand o crema foarte buna se numeste Physiogel , producator Stiefel. Pe mine m-a ajutat foarte mult! Poti de asemenea sa o folosesti dupa ce ai aplicat retin-A, insa cam dupa jumatate de ora de la aplicarea cremei retin-A. Te va ajuta si nu se va mai usca fata atat de tare.
    – in al treilea rand nu aplica crema pe cosurile imflamate
    – in al patrulea rand nu uita de crema cu factor de protectie 50…mare atentie te poti pata pe fata!

    Sunt niste sfaturi primite de la doctorita mea dermatolog care pe mine m-au ajutat mult! Sper sa nu te superi, insa am vrut sa le imparatsesc cu tine, deoarece stiu cum e sa treci prin cosmarul numit cosuri! Daca vrei sa-ti dau mai multe detalii despre tratamentele facute de mine poti sa-mi scrii la adresa oanaelen0703 [at] yahoo [dot] com

    Like

    • Ada says:

      Multumesc Oana pentru sfaturi: sunt informatii foarte importante pentru cineva care vrea sa foloseasca Retin-A. Acum deja stiu si eu toate treburile astea, dar am invatat literarmente pe pielea mea. Ma asteptam si la inceput la anumite efecte secundare, dar am fost uimita de intensitatea lor.
      Crema mea de fata de toate zilele are protectie pentru soare si am avut oarecum noroc ca am fost in sesiune in zilele in care am folosit crema si am stat mai mult in casa.
      Daca mai ai sfaturi poti sa le mai lasi in comentarii la postul asta ca sa le vada si alte fete ce vor sa incerce crema.
      Merci!

      Like

  4. veronica picioroaga says:

    corectare: m-au amuzat:-)))

    Like

  5. veronica picioroaga says:

    eheeii..chiar m-a amuzat peripetiile tale..chiar nu stiam de crema asta si de efectele ei…bine de stiut..mai ales cand incearca altcineva…..asteptam si pozele sa ne convingem :-))
    si..sunt misto postarile kilometrice! Eu am o bila aurie:-p

    Like

Lasa un raspuns

